Fredag

Ännu en jobbvecka är avslutad. Skönt? Nej inte för mig... Tycker inte om min lediga tid. Det betyder tid att tänka...
Har hört hela dagen: Åh, vad skönt att det är fredag. Ikväll ska jag och sambon äta gott och öppna en flaska vin.

Gahhh... säger jag bara! Kul för er!

Jag är så "Fed Up" på detta tillståndet. Jag är 30+, alla ens vänner har familj och barn och vad har jag?
Visst, dörren hos mina småbarns vänner står alltid öppnen men jag är inte längre intresserad att sitta i deras trädgård och dricka kaffe. Har gjort det tillräckligt och nu räcker det... Jag vill också ha en familj.

Men vart träffar man en reko man? (När den karl man tycker om inte vill ha en)
Krogen: Uteslutet
Nätet: Uteslutet
Gemensamma vänner: Check! Men hur gör man när ens vänner bara har sambovänner?

Tror ju på ödet och allt har en mening. Han kommer säkert när man minst anar det men hur länge ska man behöva gå såhär och vänta?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack så jättemycket! Vad glad jag blir när du säger att jag skriver tankvärda saker... förhoppningsvis kan jag väcka en tanke hos någon som läser!

2010-05-08 @ 18:03:42
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Marie-Louise

Jag kan ju verkligen inte sätta mig in i din situation, men jag kan ändå känna med dig. Själv skaffade jag familj väldigt tidigt och ibland kan jag nu känna att vart fan tog livet vägen. Så klart helt tvärt emot ditt liv jag vet, men ändå. Det är inte alltid man är lycklig i det man har fast andra tror att man är det. Jag kan istället känna att gud vad skönt det skulle vara att bo i en liten 1:a och bara rå om mig själv. Men bodde jag nu i en 1:a och rådde om mig själv 37 år gammal så skulle jag säkert vilja ha det livet som jag har nu. Ja du förstår nog hur jag menar, usch vad jag krånglar in mig i ord. Jag hoppas i alla fall att din helg har blivit ganska bra ändå.../Kram

2010-05-09 @ 18:12:25
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: 2barnspappan

Vad skoj att du skaffat en blogg att ventilera lite genom! =)



Håller med...

Varje fredag får jag höra hur alla lyckliga familjer ska äta tacos. Det har resulterat i att jag vägrar äta tacos på fredagar... =D



Hm, en liten reflektion...

Tror på ödet skriver du, men utesluteer krogen och nätet. Får inte ihop det!? Då ger du ju inte ödet en chans. Om du går ut på krogen med inställningen att du aldrig kommer att träffa någon vettig där så kommer du ju heller aldrig att göra det. För då har du ju redan dömt alla på förhand!

Eller?

2010-05-12 @ 10:32:21
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0